Γιαντές



Kοιτώντας παλαιότερα tweets της Anastasia Kamvissi (@Anastasialadiab) είδα μια λίστα με 20 βιβλία που θα ήθελε να έχουν διαβάσει όλοι.Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το Γιαντές της Αμάντας Μιχαλοπούλου. Έχοντας διαβάσει παλαιότερα το Όσες Φορές Αντέξεις της ίδια συγγραφέας με παρακίνησε να ψάξω να το βρω και να το διαβάσω γιατί μου αρέσει ο τρόπος γραφής της.

Έγγραψα την λίστα με τα 20 βιβλία σε ένα χαρτί και πήγα στην δημοτική βιβλιοθήκη με την ελπίδα ότι θα βρω κάποιο από αυτά.Μετά από ώρα ψαξίματος ανάμεσα σε σκονισμένα βιβλία και αφού ένιωθα πως μια ερώτηση μου μπορεί να σκοτώσει την βαριεστημένη υπάλληλο η οποία έπαιζε ναρκαλιευτή εν τέλη για καλή μου τυχή κατάφερα να βρω το Γιαντές.Το μόνο από τα 20 της λίστας που είχε η βιβλιοθήκη! Σύμπτωση ή κάρμα δεν ξέρω.

Η συγγραφέας ξετυλίγει την ιστορίας της μέσα από φαγητά και συνταγές. Η ηρωίδα Αθηνά, μεταφράζει ένα βιβλίο που έγραψε ο αδελφός της Ηλίας από τα αγγλικά στα ελληνικά και το οποίο έχει ως θέμα την ίδια τους την οικογένεια. Το βιβλίο είναι μικρό σε όγκο και έτσι κανένας εκδότης δεν δέχεται να το τυπώσει με την αιτιολογία ότι είναι πολύ μικρό και οι αναγνώστες δεν προτιμούν τα μικρά βιβλία. Έτσι η Αθηνά αποφασίζει να προσθέσει και την δική της οπτική γωνία για την οικογένεια. Καλαμαράκια,ζελέδες και άλλα εδέσματα μιλάνε και μας εξιστορούν την ιστορία της οικογένειας. Λονδίνο και Αθήνα οι τόποι που διαδραματίζονται τα γεγονότα. 
Αποσπάσματα από έρωτες, οικογενειακές στιγμές και πολύ μα πολύ φαγητό.

Θα αναρωτιέστε τι σημαίνει "Γιαντές". Γιαντές είναι το κοκαλάκι από το κοτόπουλο που σπάμε βάζοντας κάποιο στοίχημα.Θυμάμαι την γιαγιά μου να το κάνει με τον πατέρα μου και αργότερα τον πατέρα μου με εμένα. Σπας το κοκαλάκι του κοτόπουλου για να βάλεις το στοίχημα.Αν σου δώσω κάτι πρέπει να πεις "Το θυμάμαι" αν δεν το πεις και σου πω εγώ "Γιαντές" σημαίνει πως κέρδισα το στοίχημα. Το στοίχημα με τον πατέρα μου κρατούσε μέρες έως και εβδομάδες όπου εν τέλη έχανα. 

Το βιβλίο εν τέλη το τελείωσα σε 4-5 μέρες από 1-2 ωρίτσες απολαυστικό διάβασμα κάθε μέρα. Το προτείνω ανεπιφύλακτα. Αφού καταφέρω να τελειώσω τον Οδυσσέα του Τζέιμς Τζόυς θα συνεχίσω με τα υπόλοιπα της λίστας. 

Από wiktionary:

1.παιχνίδι μνήμης, στο οποίο χάνει ο παίκτης που παίρνει στα χέρια του ένα αντικείμενο από ένα συμπαίκτη του, χωρίς να πεί τη φράση "το ξέρω" ή "το θυμάμαι"
2.το διχαλωτό κόκκαλο του στέρνου της κότας, που αποτελεί παιχνίδι κατά το οποίο οι παίκτες τραβούν από ένα σκέλος και κερδίζει αυτός που θα μείνει με το μεγαλύτερο κομμάτι στο χέρι

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.